Örebro 9 Juni!
Vad tycker ni om loppen? Jag tycker de ser spännande ut, rätt mycket hästar i alla fall. Nån som vågar tippa?
Jag kan väl börja då :)
Lopp 1: I detta nollopp för Schettisar ser det ut att finnas en klar segrare, nämligen Fanny V med Edwin Handler i sulkyn. De vann en snygg seger senast på Mantorp på en mycket fin tid och slog många av konkurrenterna redan då. Obelix II kvalade på en bra tid och gick även bra senast på Mantorp som trea i samma lopp som ovanstående. Bör knipa andraplatsen. Tips 2-4-7 outs.10
Lopp 2: Ett kul lopp med mycket hästar. Vinsten står dock mellan två orutinerade hästar på den främre volten, Ljungens Rappe som är en stor fin Tyson-son och Kevin Oscarssons ostartade Thyra Tyrann. Jag tror dock på Ljungens Rappe som vunnit två raka och sett fin ut. Bakom dessa två är det öppet. Tror dock att Merlin Rapid hänger på till tredjeplatsen. Tips 4-2-1- outs. 9
Lopp 3: Återigen ett lopp med mycket hästar, denna gång Schettisar. Loppet är mycket svårtippat. Ett par hästar årsdebuterar, ställer upp med nya kuskar eller har presterat väldigt ojämnt. Segraren tror i alla fall jag blir Stillman med Jonathan Adolfsson i sulkyn. De vann på en mycket bra tid senast på Mantorp. Bakom dessa slåss nog Goliat, Säbys Sally och Sjöängens Granit om tätplaceringarna. Tips 10-3-7 outs. 4
Lopp 4: Ett lopp för de medelsnabba russen utspritt på nästan 300 m. Det är inte många i detta lopp som ser ut att kunna gå sitt rekord eller sänka men det är många som går strax över vilket kommer att göra loppet jämnt. Salut med Lucas Wallin i sulkyn gjorde två bra lopp senast på Mantorp och sänke någon sekund. De ser ut att kunna hålla undan. Bakom jagar fina Tejas Monique och möjligen Grusaren. Tips 4-5-3 outs.8
Lopp 5: Handicapern har lyckats bra i detta lopp och det kommer att bli jämnt. Tror dock att Mathilda och Jenny Björk hinner fram till en välförtjänt seger. Tips 5-2-4 outs. 1
Lopp 6:

Tror att Mathilda kan gå bra för hon såg ricktigt bra ut när Jenny körde igår.
Men hallllåååå det va ju bara fem lopp ju….
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Nej det är 10 lopp.

#4 Tror #3 menade att hon bara tippade i 5 lopp..
#5 precis!! Jag missade bara att sätta #1 framför inlägget…
~ Anneli ~

Det gör inget men vad tror ni om lopp 6 då?
Glömde visst hälften senast :) här kommer det iaf…
#3 chilla lite….
Lopp 6: Ytterligare ett lopp för de lite långsammare Schettisarna. Här går Fanny V ut i sitt andra lopp för dagen men här får hon nog visa vad hon går för då Mpnstorps Jazz med Kevin Oscarsson säkert kommer bjuda upp till kamp. Tror dock på Fanny V. Om tredjeplatsen kommer det bli hårt. Svedens Nozette sänkte senast, Nemo Neen har en del fart om han står på benen. Bakifrån jagar Nallebo Rossminta och Svedens Medalj. Tips 2-3-10 outs. 6
Lopp 7: Dagens nollopp för russen. Kul med så mycket hästar! Finns dock risk för en strulig inledning. Ljungens Rappe går ut i andra loppet för dagen och har en god chans att vinna loppet men alldeles säkert är det inte. I Volten bakom finns nämligen kapabla Mirana som om hon hittar igenom alla hästar säkert kommer strida om segern. Ängman kvalade på ett bra sätt och har chans därbakom. Tejas Monsork årsdebuterar också i detta lopp. Akilles och Neith har också chans till tredjeplatsen. Tips 3-11-6 outs. 9
Lopp 8: Maxwell kommer nog leda en bra bit men bakifrån jagar Pigall II som står fint inne, nyblivna ponnyprinsessan Melkers Molly och framförallt Stillman som gick oerhört bra senast. Tipset går till Stillman för andra gången idag. Tips 8-13-6 outs. 1
Lopp 9: Pengahcplopp för kat B. I detta lopp står två hästar mycket bra inne loppet och det är Betsie och Hults Pirita. Segerna kommer säkerligen att stå mellan dessa två. Tror på Betsie som kommer från seger och rekordsänkning i senaste starten. Tredjeplatsen tar nog Stelle från första volten. Tips 6-8-1 outs. 7
Lopp 10: Snabblopp för Kat A och som vanligt är det lite få hästar anmälda. Tror att Mathilda återigen har en bra chans från första volten. Vad kan Blixten Bonanzasson göra i ny regi? Långt bakifrån jagar Sting som gick en fin tid i Elitloppet men det är långt fram denna gång. Tips 2-6-5 outs. 4

Jag tror att Kevin kopmmer att vinna 2-3 lopp, de brukar ha topp form på hästarna när de startar, speciellt "nolloppare" brukar kunna gå fort för de.

Jag tror också på Mathilda och Jenny om Mathilda käns fin för det gjorde hon inte på Elitloppet enligt Jenny men jag tror att hon har en chans endå.Men jag tänker inte komma långt bak med Tuffi häller och hon kan nog ta en bra plac. också.
Hur blir det med Solvalla-hästarna? Kommer de? Hörde att valla har A2,,
Någon som tänker ta bilder på Örebro?
Vill gärna ha bilder på Blixten Bonanzasson.

#12 Jag funderar på att ta bilder. ej säker.
Det kommer mkt troligen att finnas en dam som tar kort… Man kommer kunna beställa vad man vill ha på för häst i inskrivningen…
~ Anneli ~
Har ni inga bilder ??

#8 Pigall II lopp 8 lekte hem segern.
#15 jag vill också se bilder, de var flera som stog vid prisutdelningen och fotade?!