Galoppsadel tillsalu
Har en fin galoppsadel tillsalu som passar både shettis & russ.
Väger bara 200gram.. Svanskappa går att sätta dit med hjälp av en svanskappshållare. :)
Små aluminium stigbyglar följer med. Samt gjord + övergjord.
Mejla för bild :)

Hej är intresserad av en bild och ett pris./mvh hannah
är det exakt den på bilden? Så den är svart? du har ingen bild på den när du rider i den eller någon bild på den när man ser den på längre håll? kan du lägga ut en bild på den så man ser hur smal eller bred den är framifrån? har du använt den på russ?många frågor vart det 
varför ska du sälja den om du bara använt den en gång? Ligger den inge bra på russ?
Denna sadel är extremt liten, det är en löpsadel till galopphästar. Den är inte gjord för att sitta ner i. Det är inte mycket stöd för knän heller. Så står man inte upp i den med rätt korta läder, gör den mer skada än nytta på din ponny. Det är absolut ingen stödämpning så all din vikt läggs på ett ställe. Som sagt bara en ren tävlingsadel, ska man ha denna sadel bör man oxå tänka på att ha en tjock pad under tex pollypad. Rider man inte som typ en jockey är detta nog ingen sadel att rekomendera om man är rädd om sin ponnys rygg. Vad jag vet ligger denna sadel bra på både storhäst, russ och shettisar.
Min sadel på bilden väger 600g och den sadeln Emma säljer är typ hälften så liten som min. Uräkta min otroligt fina färg kombination :) hehe

Men bella måste man stå lika mycket som du står men kan väl stå lite lägre?
Det är inge bom alls på dessa två galoppsadlar ni visar både den emma säljer eller den du visade på bilden bella? För jag vet att visa galoppsadlar har halvbom eller vad det heter.
Nee det är ingen bom på min sadel, men den är väl något mer skonsam mot hästens rygg. Men jag använder den bara till tävling och har alltid en tjock pollypad under. Neee det behöver du inte cornelia men du kan inte sitta ner i sadel, och har du lite längre läder får du inte alls nåt stöd med knäna.
Ja, här har väl dom flesta fått lite svar på frågor. ;)
varför ska du sälja den om du bara använt den en gång? Ligger den inge bra på russ?
Jodå. Men vi tyckte inte att vi behövde den just nu för de finns inga lopp på ett bra tag så det var bara onödigt att ha kvar den ;) + att den är väldigt liten. & vi är inte i behov av en sådan liten eftersom jag inte väger så mkt :)
puttt.
hur mycket var det du ville ha för den?

Som bella sa så är den väldigt speciell att rida i, hade en ungefär likadan innan, men jag red helt "fel" i den så de blev som ett enda stort skavsår på min stackars ponny :S Så de är säket en go sadel OM man rider i den rätt!! Att stå upp i jockeysits är de mest skonsamma för hästen.

man SKA rida i jockeysits i sånna sadlar, annars skadar det hästen eller nåt sånt.
1800 hade vi tänkt. :)

Ingen svanskappa med?

Passar den inte storhäst, utan bara ponnysar?
#17 si.. de blir fel för ryggen på de om man står/sitter på annat vis..

Camilla den e väldigt liten:P nog kan du säkert ha den på storhäst men den blir näst intill obefintlig på storhäst hehe;)

#21 haha, okej.. Mjo, om den passar shettis också, så kanske den är lite väldigt liten till varmbloden.. x)

Det ÄR en löpsadel för stor häst, de är en sån som de använder inom galoppsporten i loppen!

#23 Jasså.. hm

=)

Nog går det bra att använda den på ponny med :)
kommer du till örebro ta med den då på lördag.vore snält
Den går att använda på både häst o ponny. Men den är ju liten så tror väl den passar bäst ponny :)
vil du ikkke gå ned der jeg har set i trav butikken der koster 1200 fra ny hvor den vejer 900 gram men er du fást i pris er jeg ikke intra

Är den såld?
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Ja den är såld. :)